קיימות שיטות רבות להדברת מזיקים, אחת השיטות הוותיקות והנפוצות עד היום היא ריסוס חומרי הדברה שונים על מנת למנוע הגעת מזיקים או על מנת לטפל בבעיית מזיקים קיימת.

ריסוס נגד חרקים נועד לטיפול בבעיות מזיקים מסוגים רבים ויעילה במיוחד כאשר מדובר בהרחקה והדברה של חרקים שונים. את הריסוס ניתן לבצע באופן עצמאי על ידי מגוון חומרים הנמכרים בחנויות, כגון: ריסוס נגד נמלים או ריסוס נגד ג'וקים.

כמו כן אנשים רבים מחזיקים תרסיסים נגד חרקים בהישג יד על מנת לטפל במזיק ברגע הגעתו לשטח הבית, בנוסף או במקום הדברה מונעת. כך למשל גם אם ביתכם עובר הדברה קבועה, יכול ג'וק תועה להסתנן לשטח הבית, במקרה כזה תוכלו לזרז את תהליך סילוקו על ידי ריסוס חומר נגד ג'וקים.

ריסוס משמש כאפשרות הדברה גם בקרב מדבירים מקצועיים, אולם במקרים אלו מדובר בחומרי הדברה שונים וחזקים מאלו הנמכרים לשימוש ביתי. ריסוס מקצועי מבוצע בעזרת ציוד ריסוס מקצועי ותוך נקיטת אמצעי בטיחות שמבטיחים כי לא תיגרם הרעלה או ריסוס בלתי מבוקר באזור הטיפול.

ריסוס – יתרונות

לריסוס נגד חרקים מספר יתרונות בולטים:

  • ריסוס היא אחת שיטות ההדברה היעילות למלחמה בחרקים, בעיקר כאשר מדובר על שטחים נרחבים.
  • את הריסוס ניתן לבצע בחומרי הדברה שונים וכך מתאפשר טיפול מקיף ורחב היקף אך עם בקרה מלאה על סוג חומר ההדברה המרוסס.
  • ביחס לשיטות הדברה אחרות, כגון הדברה ביולוגית או הדברה אלקטרונית, ריסוס היא שיטת הדברה זולה וחסכונית.

ריסוס – חסרונות

מנגד להדברה בריסוס מספר חסרונות:

  • כאשר מדובר על חומרי הדברה לשימוש ביתי, קיים סיכון לחשיפה לחומרים רעילים והרעלה אם מבוצע שימוש לא נכון או לא אחראי במוצר.
  • בשל העובדה כי ריסוס הינה שיטת הדברה מקיפה לעיתים היא לא מתאימה לעבודה עדינה יותר ועלולה לגרום לפגיעה בבעלי חיים ובני אדם בסביבת הריסוס.
  • חלק מחומרי ההדברה הנפוצים בריסוס הם חומרים כימיים רעילים ומסוכנים, המסבים נזק לאדם ולסביבה.

ריסוס נגד נמלים וריסוס נגד ג'וקים

במידה והחלטתם לעשות ריסוס עצמאי תוכלו לרכוש תרסיסים נגד חרקים שונים ברשתות השיווק, מכולות וחנויות כלי בניין. חשוב לקרוא היטב את ההוראות המודפסות כל המיכל על מנת להבין את הוראות הבטיחות ולמנוע הרעלה.

כהכנה לריסוס מומלץ לנקות את השטחים המיועדים לריסוס טרם הריסוס ולא לנקותם מספר ימים לאחר ההדברה. אם זאת יש לקחת בחשבון כי ריסוס ביתי חלש ביחס לריסוס מקצועי וייתכן כי תידרש חזקה תכופה על הפעולה על מנת לטפל בבעיית מזיקים.

כאשר מבצעים הדברת נמלים חשוב להתחקות אחר נקודת חדירת הנמלים לבית, לאטום אותה ולהתמקד בריסוס באזור זה. בעת ריסוס נגד ג'וקים יש להקפיד לרסס פתחי ביוב, חורי ניקוז בכיורים ובמקלחת וכן את הארון שמתחת לכיור.

ריסוס בטוח

את פעולות הריסוס חשוב לבצע בחדר מאוורר היטב, שכן שאיפה של חומרי הדברה יכולה לגרום לכאבי ראש, בחילות והרעלה. מומלץ להשתמש בכפפות חד פעמיות ולהקפיד לשטוף את הידיים לאחר השימוש. את מיכל הריסוס יש להרחיק מהישג ידם של ילדים ולהחזיקו במקום חשוך וקריר.

על מנת למנוע פגיעה בריהוט וחפצי נוי יש להימנע מריסוס ישיר על רהיטים, וילונות ועץ. ניתן לבצע בדיקה במקום נסתר על המשטח על מנת לוודא כי הריסוס לא יפגע בחומר ורק לאחר מכן לרסס ישירות על המשטח.